II Copa Petits Tot Darrera

L’Associació Automobilística C.P.B.M.C. proposa, per a la temporada 2019, un trofeu per a proves de regularitat.

Es tracta de potenciar la presència dels vehicles populars que van contribuir al desenvolupament automobilístic a Catalunya.

La participació queda limitada a cotxes populars, amb el motor longitudinal, situat darrera l’eix posterior, de 4 o menys cilindres, i fabricats abans del 1981.

Vehicles admesos

  • SEAT 600, 850 i 133
  • FIAT 126, 500, 600 i 850
  • Renault 4/4, Dauphine, Ondine, Gordini, 8 i 10
  • SIMCA 1000, Rally 1, 2, 3
  • VW Escarabat (models sense injecció)
  • BMW 700
  • Altres vehicles de característiques similars podran ser inclosos a la llista.

En general s’admet qualsevol cotxe anterior a 1981, que sigui un tot-darrera i tingui com a molt 4 cilindres.

Queden exclosos els models de marques esportives com els Alpine o els Porsche.

Aquests vehicles, pel sol fer de prendre la sortida a una de les proves puntuables per la II Copa Petits Tot Darrera, sumaran punts a la classificació.

Reglament tècnic

Es prohibeix la injecció, tant mecànica com electrònica.

Tots els vehicles hauran de tenir disposició mecànica “tot darrera” (motor penjant després de l’eix posterior).

Es limita el número de cilindres a 4.

L’equipament de mesura és totalment lliure (comptaquilòmetres de bicicleta, Blunik, Terratrip, Brantz, etc).

S'accepten tot tipus de preparacions (tipus Abarth, Nardi, Gordini, etc).

Proves puntuables

Una selecció de proves ja existents. Les proves seran a les províncies de Girona o Barcelona, amb un recorregut màxim de 300 quilometres i on el primer participant acabi abans de les 22h.

Es pot tractar d’una prova sencera o de la primera etapa d’una prova més llarga, sempre que aquesta primera etapa acompleixi els requisits (300km, 22h). Als efectes del campionat, es tindrà en compte només la primera etapa; els participants podran disputar la prova sencera lliurement.

Per als més agosarats, també hi haurà una prova amb les mateixes característiques (menys de 300km, realitzant-se a les províncies de Girona o Barcelona), però totalment nocturna.

Es proposarà un calendari de VUIT proves puntuables. Per a la classificació final, de cada equip concursant únicament s’agafaran els QUATRE millors resultats. El nombre mínim de proves que cal haver disputat per a classificar-se és de TRES.

Calendari 2019

Data Nom Lloc de sortida
12/01/2019 XVII Rally d'Hivern - Critèrium Viladrau Viladrau
26/01/2019 III Critèrium Tossa-Costa Brava Tossa de Mar
09/03/2019 III Clàssic Pla de l'Estany Cornellà del Terri
Maig 2019 6è Rally del Maresme Cardedeu
25/05/2019 XV Clàssic dels Volcans Olot
Juny 2019 XIX Clàssic Vila de Gironella Gironella
21/09/2019 V Rally dels Carrilets Llagostera
Octubre 2019 II Rally Clàssic del Ripollès Sant Joan de les Abadesses
Novembre 2019 Esmorzar popular de fi de temporada amb entrega de premis Lloc i data a concretar

Inscripció

La inscripció a la II Copa Petits Tot Darrera és GRATUITA. El sol fet que un equip prengui sortida en una de les proves puntuables amb un vehicle permès al campionat, aquest equip ja puntuarà de cares a la II Copa Petits Tot Darrera.

Premis

A totes les proves hi haurà DIPLOMES per als 3 primers classificats de la II Copa Petits Tot Darrera. A més, a criteri de l'organitzador de cada prova, es poden repartir trofeus.

Al final del campionat es celebrarà un esdeveniment popular on s’entregarà els trofeus als TRES millors classificats a la II Copa Petits Tot Darrera. S’entregarà trofeus als conductors i als navegants.

Classificació i comunicació

El C.P.B.M.C. sol·licitarà la direcció electrònica i/o telefònica de tots els participants per informar de la classificació de cada prova i de la general.

Aquesta classificació també estarà disponible a la pàgina web del campionat (https://www.copatotdarrera.cat).

Puntuació del trofeu

Pel sol fet de prendre la sortida en una prova, cada equip rebrà UN punt.

A la finalització de la prova, els participants que acabin rebran aquesta puntuació:

Posició Puntuació
1r 9 punts
2n 6 punts
3r 4 punts
4t 3 punts
2 punts
6è i resta de finalitzats 1 punt

Per a la classificació final només es tindrà en compte els QUATRE millors resultats de cada participant.

Si un participant no va a una prova, obtindrà un resultat de 0 punts.

En cas d’empat a la classificació final, es donarà un punt extra per prova disputada. Si després d’aquests punts encara hi ha empat, guanyarà l’equip que tingui el vehicle més antic. Per saber l’antiguitat del vehicle es comprovarà la data de fabricació/matriculació que consti a la fitxa tècnica del vehicle.