Preguntes freqüents

Què necessito per a participar a la copa?

Per a participar a la II Copa Petits Tot Darrera només necessites:

  1. Un cotxe amb disposició "tot darrera" (SEAT 600, 850, 133; Renault 8, 10, 4CV, Dauphine, Ondine, Gordini; Simca 1000, Rallye; VW Escarabat, etc), de fins a 4 cilindres Els cotxes esportius amb disposició tot darrera (Porsche 356, 911, 912; Alpine A108, A110, A310, etc) no estan admesos a la II Copa Petits Tot Darrera.
  2. Un equip format per conductor i navegant.
  3. Un aparell de medició. Es pot utilitzar des d'una aplicació per a mòbil (com Rabbit Rally, RallyMeter o Katya), un (o més) comptakm de bicicleta, o aparells professionals com Terratrip, Brantz o Blunik.
  4. Un rellotge i un cronòmetre.
  5. Per a totes les proves organitzades per ACVE (Critèrium Nocturn Tossa-Costa Brava, Clàssic Pla de l'Estany i Clàssic del Ripollès) es necessita una connexió USB al cotxe. Podeu utilitzar un carregador de telèfon mòbil connectat a l’encenedor del cotxe.
  6. No es necessita cap tipus de llicència federativa, només carnet de conduir.
  7. Elements de seguretat: extintor de com a mínim 2kg.

Totes les proves es fan en carreteres obertes al trànsit, i per tant és importantíssim conduir respectant totes les normes de circulació.

No he fet mai cap prova o rally de regularitat. Com puc aprendre com funciona tot això?

Per a més informació sobre com funciona una prova de regularitat, us deixem un enllaç al curs Trece de Regularidad para Clasicos: curs de regularitat. És un curs una mica vell, però tot el que explica és 100% utilitzable a les proves d'avui en dia. L'únic de diferent és que han sortit al mercat aparells de medició i navegació molt més moderns, fàcils i potents, com els Blunik, Rallymeter, Katya o Rabbit Rally.

Quin preu té la inscripció al campionat?

La inscripció a la II Copa Petits Tot Darrera és gratuita, però cadascú s'ha de pagar la inscripció als rallies on vulgui participar.

El preu d'inscripció a un rally és sempre per vehícle.

Què és la fiança de 50€ que es demana als rallies?

A més del preu d'inscripció, normalment es demana una fiança de 50€ per al transponder que s'instal·la a cada cotxe per al cronometratge de la prova.

Ens serveix el transponder per saber la distància que portem, el temps de sortida, etc?

No. Les dades del transponder són internes i només la organització hi té accés. Per a fer el rally, necessitarem com a mínim dos aparells:

  • Aparell de medició: la base d'un rallye de regularitat és la velocitat constant. Per a poder seguir aquesta velocitat, es necessita saber (amb més o menys precisió) el punt exacte on hom es troba. Per tenir aquesta informació, utilitzarem un aparell de medició. Es pot utilitzar el comptakm del vehícle (poc precís i problemàtic i perillós si el copilot no ho pot veure clarament) o sinó utilitzar un aparell extern. Hi ha dos tipus d'aparells: els que van amb sondes (a la roda o al cable del comptakm), o el que funcionen amb GPS. Els aparells amb sonda sempre són més fiables que els que funcionen amb GPS, però són més complicats d'instal·lar. Els que van amb GPS es poden instal·lar al telèfon mòvil i funcionen des d'allà.
  • Un rellotge: cada participant té una hora de sortida, una hora d'entrada, etc. També pot ser necessari un cronòmetre, però això depén del tipus d'aparell de medició que s'utilitzi.

Quins aparells de medició mitjançant sonda hi ha?

Hi ha molts aparells de medició que funcionen mitjançant sonda. Els més coneguts són els Blunik, Terratrip i Brantz. També hi ha aplicacions per mòvil que es poden connectar a sonda, com ara el Rallymeter, el Katya o el RabbitRally mitjançant el RabbitBox.

Els comptakm de bicicleta també funcionen mitjançant sonda magnètica a la roda.

Quines app per mòvil hi ha que mesurin amb GPS?

El RabbitRally és una app que mòvil que funciona completament amb GPS. Hi ha altres app, com ara el Rallymeter, també poden funcionar amb el GPS.

Són tots els rallies de regularitat igual?

No, hi ha diferents formes de fer regularitat:

  • A calcar: en aquest tipus de rallies (o trams) l'organització no imposa una velocitat mitjana, sinó que es pot anar a la velocitat que es vulgui. És un recorregut on es passa com a mínim dues vegades pel mateix recorregut, i es tracta senzillament de fer el mateix temps durant les dues passades.
  • Tram a tram: és el sistema més habitual de regularitat. L'organització de la prova ens diu quines són les velocitats mitjanes que hem de fer a cada tram, i s'ha d'anar quadrant la velocitat amb el temps emprat. És molt comú que hi hagi diferents mitjanes dins un mateix tram.

Com és que hi ha dos preus al Rallye d'Hivern?

El Rally d'Hivern - Critèrium de Viladrau és una prova composta per dues seccions ben diferenciades: el Critèrium de Viladrau, que consta de dos trams a calcar i acaba aproximadament a les 13h i, després, el Rallye d'Hivern, que consta de 15 trams de regularitat, que començarà a les 15h. Els participants poden inscriure's només al Critèrium de Viladrau (75€), que és l'única part que puntua per la I Copa Petits Tot Darrera, o a tot el Rally d'Hivern (195€), que inclou els dos trams a calcar i els 15 trams de regularitat.

Tens més preguntes?

Envia'ns un correu electrònic mitjançant el formulari de contacte o directament a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. i t'informarem en el mínim temps possible!